kampania dla firmy odzieżowej

W 2021 roku współpracowaliśmy z właścicielką sklepu internetowego z odzieżą.


Po długich i owocnych dyskusjach udało nam się określić cele, na których będziemy się skupiać podczas naszych działań.
Sklep działał od kilku lat, a właścicielka odnotowywała spadki wraz z rosnącą konkurencją w branży.

Konkurencja okazała się dla nas kluczowym elementem tej kampanii.


Analiza


  • Zaniedbanie strony internetowej względem responsywności, intuicyjności oraz szaty graficznej
  • Pominięcie strefy pomocy dla klienta
  • Brak weryfikacji danych dot. ruchu na stronie internetowej, źródeł, zachowań użytkowników, a także śledzenia działań konwersyjnych
  • Zignorowanie potencjału mediów społecznościowych 
  • Zbagatelizowanie analizy działań konkurencji, w tym działań marketingowych, polityki innych firm odzieżowych, sposobu obsługi klienta etc.
  • Zaniedbanie porzuconych koszyków, a także propozycji produktów podobnych, które mają wpływ na zwiększenie wartości koszyka


Działanie


  • Optymalizacja strony internetowej
  • Modernizacja polityki sklepu, zasad zakupów oraz usprawnienie kontaktu
  • Utworzenie profilu na Instagramie
  • Analiza działań konkurencji, w tym marketingu, polityki etc.
  • Strategia kampanii Google Ads, która składała się z kilku elementów
  • Strategia marketingowa dot. ruchu na profilu Instagram
  • Wprowadzenie newslettera


Monitoring

W pierwszej kolejności zauważyliśmy wzrost zapytań klientów powracających, którzy zwrócili uwagę na łatwość nawiązania kontaktu oraz nowy wygląd i responsywność strony na smartfonie, w porównaniu do poprzedniego stanu.

Na podstawie działań konkurencji oparliśmy strategię bazując na ich słabych stronach, które udało nam się dostrzec. Z jednej strony, postawiliśmy na reklamy w wyszukiwarce , które pozwoliły zaznaczyć obecność marki w sieci i wzmocnić widoczność produktów. Równolegle zdecydowaliśmy się na reklamy re-marketingowe co pomogło dotrzeć do osób, które już wcześniej interesowały się produktami firmy.

Po kilku tygodniach intensywnej pracy zauważyliśmy kolejne efekty naszej kampanii. Zwiększyliśmy liczbę wartościowych kliknięć w reklamy dzięki czemu nastąpił wzrost konwersji co oznaczało, że coraz więcej osób zdecydowało się na zakup produktów marki. W międzyczasie budowaliśmy społeczność na profilu Instagram. Stosowaliśmy metodę call-to-action wykorzystując płatne reklamy. Wszystko w oparciu o dobrze dobrane hashtagi w kategorii działalności naszej klientki.

Ustaliliśmy również słabe punkty naszej strategii, które w kolejnych tygodniach skutecznie dopracowywaliśmy.
Dlatego też wprowadziliśmy kilka nowych elementów do naszej kampanii. Postanowiliśmy skoncentrować się na reklamach dynamicznych, które pozwoliły nam wzmocnić przekaz i skłonić klientów do zakupu. Dodatkowo, skupiliśmy się również na reklamach Google Shopping, które pozwoliły nam zwiększyć widoczność produktów w wyszukiwarce Google.

Byliśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej kampanii. Dzięki większej liczbie kliknięć w reklamy i konwersji sprzedaż marki znacznie wzrosła. W ciągu zaledwie 4 miesięcy udało nam się zrealizować nie tylko cel z którym przyszła do nas właścicielka, ale także rozwinęliśmy strefy, w których dostrzegliśmy potencjał.

Wyniki:

+ 0 %
Klikalność reklam
+ 0 %
Konwersja
+ 0 %
Średnia wartość koszyka