W 2021 roku współpracowaliśmy z właścicielką sklepu internetowego z odzieżą.
Po długich i owocnych dyskusjach udało nam się określić cele, na których będziemy się skupiać podczas naszych działań.
Sklep działał od kilku lat, a właścicielka odnotowywała spadki wraz z rosnącą konkurencją w branży.
Konkurencja okazała się dla nas kluczowym elementem tej kampanii.
Analiza
Działanie
Monitoring
W pierwszej kolejności zauważyliśmy wzrost zapytań klientów powracających, którzy zwrócili uwagę na łatwość nawiązania kontaktu oraz nowy wygląd i responsywność strony na smartfonie, w porównaniu do poprzedniego stanu.
Na podstawie działań konkurencji oparliśmy strategię bazując na ich słabych stronach, które udało nam się dostrzec. Z jednej strony, postawiliśmy na reklamy w wyszukiwarce , które pozwoliły zaznaczyć obecność marki w sieci i wzmocnić widoczność produktów. Równolegle zdecydowaliśmy się na reklamy re-marketingowe co pomogło dotrzeć do osób, które już wcześniej interesowały się produktami firmy.
Po kilku tygodniach intensywnej pracy zauważyliśmy kolejne efekty naszej kampanii. Zwiększyliśmy liczbę wartościowych kliknięć w reklamy dzięki czemu nastąpił wzrost konwersji co oznaczało, że coraz więcej osób zdecydowało się na zakup produktów marki. W międzyczasie budowaliśmy społeczność na profilu Instagram. Stosowaliśmy metodę call-to-action wykorzystując płatne reklamy. Wszystko w oparciu o dobrze dobrane hashtagi w kategorii działalności naszej klientki.
Ustaliliśmy również słabe punkty naszej strategii, które w kolejnych tygodniach skutecznie dopracowywaliśmy.
Dlatego też wprowadziliśmy kilka nowych elementów do naszej kampanii. Postanowiliśmy skoncentrować się na reklamach dynamicznych, które pozwoliły nam wzmocnić przekaz i skłonić klientów do zakupu. Dodatkowo, skupiliśmy się również na reklamach Google Shopping, które pozwoliły nam zwiększyć widoczność produktów w wyszukiwarce Google.
Byliśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej kampanii. Dzięki większej liczbie kliknięć w reklamy i konwersji sprzedaż marki znacznie wzrosła. W ciągu zaledwie 4 miesięcy udało nam się zrealizować nie tylko cel z którym przyszła do nas właścicielka, ale także rozwinęliśmy strefy, w których dostrzegliśmy potencjał.