Ilość adopcji wzrosła trzykrotnie

W Polsce każdego roku tysiące zwierząt trafia do schronisk. W 2020 roku w polskich schroniskach przebywało ponad 90 tysięcy psów, z których 68,5% zostało adoptowanych. Niestety nie wszystkie schroniska cieszą się takim zainteresowaniem, szczególnie te, które działają w mniejszych miastach czy wsiach. 


Mieliśmy okazję współpracować właśnie z takim schroniskiem.


Niskie wskaźniki efektywności


Analiza przyczyn niskiej ilości adopcji w schronisku wskazała, że głównym problemem, była znikoma rozpoznawalność przytuliska. Przyczyniało się do tego nieregularność publikowania treści w mediach społecznościowych, niska jakość publikowanych zdjęć oraz monotonne opisy zwierząt. Ponadto nie stosowano płatnych reklam ze względu na przekonanie o ich nieskuteczności, a także odpowiedzi na wiadomości czy komentarze zachęcały wyłącznie do kontaktu telefonicznego.

Pracownicy skupiali się na stałej adopcji nie biorąc pod uwagę domów tymczasowych, a także zaniedbali kontakty i możliwość współprac z grupami adopcyjnymi, wolontariuszami czy producentami produktów przeznaczonych dla psów itp.


Jakie działania podjęliśmy?


Przede wszystkim zaczęliśmy systematycznie publikować treści z wykorzystaniem płatnych reklam i precyzyjnym targetowaniem grupy odbiorców. Ponadto wykonaliśmy profesjonalną sesję zdjęciową zwierząt ukazując przy tym ich cechy charakteru. Wykorzystaliśmy również kilka postów z opcją zachęcającą do kontaktu przez Facebook, ponieważ obecny kontakt był obsługiwany głównie telefonicznie. To zaś przekładało się na duże obciążenie osoby obsługującej i wydłużenie czasu obsługi.  Zainteresowani opiekunowie adopcyjni kontaktowali się przez Facebook co usprawniło kontakt na profilu, a także interakcje między obsługą schroniska, a społecznością. W związku z tym, kilku pracownikom schroniska powierzona została obsługa Facebooka aby upłynnić kontakt i utrzymać systematyczność prowadzenia profilu.

 

Rozwinęliśmy również formę relacjonowania pracy schroniska. Wdrożyliśmy dodawanie krótkich relacji i wideo postów co przyciągnęło listę odbiorców, nie tylko zainteresowanych adopcją, ale także pracą w schronisku. Pojawiły się zgłoszenia do pracy w ramach wolontariatu.

 

Oprócz działań w social mediach, zaproponowaliśmy pomoc w nawiązaniu kontaktu z innymi organizacjami oraz firmami w celu pozyskiwania dodatkowych środków czy wsparcia w postaci karmy, leków i produktów niezbędnych do funkcjonowania zwierząt.  Udało się nawiązać współpracę z producentem karm dla psów, który zobowiązał się do przekazywania produktów z krótką datą ważności.


Współpraca zakończona sukcesem


Dzięki wykorzystaniu Facebooka jako głównego narzędzia reklamowego, nasza kampania dotarła do tysięcy osób w lokalnej społeczności. To pozwoliło na zwiększenie świadomości o funkcjonowaniu schroniska i jego mieszkańców. Już w ciągu pierwszego miesiąca od rozpoczęcia kampanii, schronisko zanotowało znaczny wzrost ilości adopcji.

W efekcie, w ciągu 3 miesięcy od rozpoczęcia działań, do nowego domu trafiło 129 psów.  Średnia ilość adopcji w schronisku wzrosła o 330% miesięcznie w skali do poprzednich 12 miesięcy. 


Właściciele jak i pracownicy schroniska byli bardzo zadowoleni z wyników, a my szczęśliwi widząc jak nasza praca przynosi pozytywne efekty.

Współpraca ze schroniskiem była skuteczna i satysfakcjonująca dla wszystkich zaangażowanych.

Wyniki:

+ 0 %
Adopcji
+ 0 %
Zasięg na facebooku
+ 0 %
Zainteresowanie adopcją